Сучасний учень і культура читання
Книга була, є і залишається носієм знань, культури, освіченості людини.
Саме в бібліотеці дитина знайомиться із самостійно прочитаною книгою, вчиться вибирати для себе одну найкращу з величезної кількості книжок, які її оточують. Саме до неї поспішає і молодий, і досвідчений учитель, щоб знайти в книгах мудрість великих педагогів.
Чим би в школі не захоплювався учень: історією, природознавством, технікою, науковими пошуками, на допомогу завжди прийдуть книги. Вони відкриють її небачені обрії, вони доторкнуться до історії народу, до таємниць природи, життя.
Головним завданням шкільної бібліотеки є виховання в учнів інформаційної культури, любові до книги, культури читання, вміння користуватися бібліотекою.
Що таке читання або уміння дитини читати? Це, насамперед, наявність інтересу до читання, до книг як джерела пізнання і громадського виховання, опанування літературною мовою, а отже морально-естетичне та суспільно-політичне виховання, розвиток духовного світу школяра. Читання є ефективним засобом навчання, виховання та розвитку учня. Співпраця шкільного бібліотекаря з педагогічним колективом полягає у проведенні уроків з позакласного читання, занять-практикумів для прищеплення школярами навичок роботи з книгою, користування бібліотекою та інформаційними технологіями. Бібліотекою школи проводяться екскурсії, вікторини, бесіди, організовані постійно діючі книжкові виставки «Мій рідний край, земля моїх батьків», «Мова моя – це джерело душі», «Азбука пошуку роботи», «Станемо дружно на захист природи» та інші. Не секрет, що бібліотечний фонд школи поповнюється недостатньо. У школі оголошена акція «Подаруй бібліотеці книгу!», яка принесла гарні результати.
Бібліотекар, класні керівники, вчителі-предметники проводять заняття з основ бібліотечно-бібліографічної грамотності: «Незнайко в бібліотеці» 1 клас, «Книга її складові частини» 2 клас, «Каталоги та картотеки шкільної бібліотеки» 5 клас, «Яке майбутнє у книжки, якщо є телебачення і інтернет» 7 клас.
Одним з головних завдань школи є робота з дитячою книжкою. Читацької майстерності треба вчити наполегливо, постійно, цілеспрямовано. Для цього шкільна бібліотека застосовує різні форми роботи з дітлахами: проводяться масові заходи «Подорож до казки», «Козацькі розваги», «Прощання з букварем», «Книги читати – усе знати», літературні вікторини «Автори та ілюстратори дитячих книг».
Інтерес до знань неможливий без результативного читання науково-популярної літератури. Не може бути і мови про великий потяг до знань, якщо учень не виходить за межі підручника. Закріпити вміння школярів працювати з науковою, науково-популярною, довідковою, критичною літературою привести в систему вибирати літературу, надавати допомогу у складанні конспектів, написанні рефератів – ось основні завдання, які спільно вирішують бібліотекар і вчителі-предметники.
Книга – це чудове надбання людства, наш кращий порадник і друг, вірна супутниця життя. Вона допомагає нам краще зрозуміти навколишню дійсність, вивчити досвід старших поколінь. І нам треба пам’ятати настанову видатного педагога В.О.Сухомлинського про те, що «читання як джерело духовного збагачення не зводиться до вміння читати: з цього вміння воно тільки починається…»







Кiлькiсть переглядiв: 147